hoe haal je kleine splinters uit je hand?

Gisteren ben ik met mijn hand in een doornstruik gevallen. Ik heb nu allemaal splintertjes van 2-3 mm in mijn hand en krijg zeer niet uit. 3 Heb ik er uit kunnen halen maar er zitten er nog een stuk of 10. Het is zondag dus de winkels zijn dicht, zijn er nog huis, tuin en keukenspullen waarmee ik ze er makkelijk uit krijg? Met een pincet lukt dus niet en mijn huid begint rood te worden en een beetje strak te staan...

Toegevoegd na 1 minuut:
Foto uploaden lukt niet... Ze zitten op mijn handpalm, vooral op de muis van mijn hand.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

De meeste splinters die je er niet eruit krijgt zweren er meestal zelf uit, Je kunt gaan punniken met naalden om het er uit te kunnen krijgen (doe dit steriel) als je er heel erg last van krijgt moet je maandag even naar de huisarts!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je handen een tijd in ijskoud water met soda houden, dan trekt je huid samen en komen de splinters ietsje omhoog. En daarna laat je iemand anders (want dat gaat meestal beter) ze er met een pincet uitpulken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Plus.
Als pincet niet lukt, een naald in aanstekervlam houden om steriel te maken en die (afgekoeld) gebruiken. (Herinneringen uit mijn jeugd. Mijn vader was altijd de reddende engel.)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik zal proberen
Ook citroenzuur blijkt te helpen. Lost het op. Ik weet niet als het prikt of zeer doet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Splinters haal je er heel veilig uit als je gewoon met een plakbandje op het stukje waar de splinter zit plakken en eraf trekken, en de splinter is eruit het is snel, handig, en niet pijnlijk!